bröd och skådespel

23 mars 2013

Drakar och Demoner - allt gammalt tillgängligt!

Som om det inte vore nog med nyheten om att Mutant återuppstår...

Denna veckas andra stora svenska rollspelsnyhet är att allt material till Drakar och Demoner har gjorts tillgängligt av Riotminds. Förtydligande: Det är alltså Äventyrsspels Drakar och Demoner det handlar om (inte Trudvang). Och det finns ett viktigt undantag från Äventyrsspels katalog: Svavelvinter-äventyren har inte lagts ut (tyvärr!). Hur som helst är det en enastående gärning av Riotminds att lägga ut allt gammalt "Drakar".

Wow!

Mina gamla Äventyrsspels-gener har triggat igång. Det skulle vara riktigt trevligt att ägna påskhelgen och resten av året åt att spela sig igenom de gamla klassikerna (och missarna). De flesta av modulerna har jag redan på vinden, men jag har inte allt. Det blir verkligen en högtidsstund att få "bläddra" igenom min ungdoms rollspelsupplevelser igen.

Aahhh... Döda Skogen! Jag tror "jag" dog på sju olika sätt, bland andra tog "Riddaren i svart" livet av min reinkarnerade rollperson ett antal gånger, innan jag lyckades ta mig vidare. Är det därför jag minns äventyret som så bra, för att det var så svårt för mig? Eller är det ett bra äventyr "på riktigt"? Något med det fria upplägget kanske? Dags att ta reda på det nu...

/Calle - tolv år på nytt!



Inga kommentarer: