bröd och skådespel

14 jan. 2013

Livstecken.


Explorator existerar men är i fortsatt existentiell omvandling. Intressen kommer och går. Andra intressen består men tar sig varierande uttryck. Målsättningen är att Explorator inte bara ska existera utan även vara levande.

Rollspel 2012:

Det blev extremt lite aktiviteter kring rollspel under det gångna året. Vad gäller faktiskt spelande så inskränkte det sig till ett enda spelmöte Fantasy! i våras. Fantasy! var charmigt och passar bra till enstaka äventyr. Men vi fastnade inte för det. Det blev ingen fortsättning. Jag tror att den största boven dock inte var Fantasy! i sig självt utan den välkända sociala utmaningen med rollspel - att få tiden att räcka till med jobb och familj - och andra fritidsintressen, och att hantera att spelgrupper splittras och spelare försvinner, etc. Om det inte hade varit för Fantasy! så hade vi kanske inte spelat något alls?

Ett gäng äventyrare undersöker några dunkla vrår i Fantasy!
Bortsett från äventyret till Fantasy! så skrev jag inget rollspelsmaterial under året, inte mer än det halvfärdiga Call of Cthulhu-äventyr som tyvärr stupade på målsnöret. Det blev aldrig inskickat till tävlingen. Men idén känns fortfarande bra så jag bevarar mitt utkast i min bra-att-ha-låda.

Rollspel är ett av mina absolut främsta intressen som ni vet, så även om jag inte själv spelar aktivt eller skriver material, så läser jag flitigt rollspelsbloggar och försöker hänga med. Så ni som skriver bloggar med rollspelsanknytning - fortsätt blogga - jag gillar att läsa det ni skriver!

Boxen med fienden inuti

Rollspelsberoende som jag är(?) så köper jag lite nu och då rollspel som väcker mitt intresse, även om jag vet att det är osannolikt att jag verkligen kommer att spela mina nya spel. Exempel: det urläckra Svavelvinter eller det extremt portabla Nyckelringsrollspelet. Det är kul att läsa rollspel! Närmast under 2013 kommer jag att läsa den nya Warhammer-kampanjen ”The Enemy Within” (ej att förväxla med den klassiska och legendariska kampanjen med samma namn). Den digra luntan damp ner i brevlådan i fredags. Det ser lovande ut hittills!

Vi hörs snart igen!

Inga kommentarer: