bröd och skådespel

7 mars 2011

Månadens skrivprojekt

Okej, jag erkänner. DoD-äventyret är inte klart. Ännu. Och nu har det fått ge vika för ett nytt skrivprojekt!

En vän tipsade mig om en debutanttävling (skönlitterärt opublicerat verk om max 15000 tecken). Det är klart att jag inte vill missa chansen att bli en av årets debutanter - och få mitt alster publicerat i tidskriften Voltaire (Kraft&Kultur) - och kanske, kanske bli lite hyllad på stora bokmässan i Göteborg i höst. (dream on...)

Sålunda klev jag upp en timme tidigare än vanligt imorse och åkte iväg till HQ för att sitta där och skriva i lugn och ro. Och det gick ganska bra. När jag kom dit visste jag inte vad jag skulle skriva om. När jag gick därifrån, vidare till min dagliga arbetsplats, så hade jag börjat. Jag har påbörjat Något. En novell. En dröm.
(pretto! :-)

Ja, jag vet att jag har svårt att hinna avsluta grejer innan jag hoppar på nästa projekt. Men fördelen med tävlingar är att de har tydliga deadlines (sista april). Det brukar hjälpa mig.

/Calle

Inga kommentarer: