bröd och skådespel

9 juli 2010

Äventyret växer fram

En liten rapport från skrivarkammaren:

Mitt Warhammer-äventyr (WFRP 3rd ed) växer fram. Jag har gjort en arbetsplan så jag vet vad jag ska skriva varje dag (fram till spelmötet den 25:e). Det är en givande process, att växla mellan att gå och fundera en hel dag, och att sätta sig ner på kvällen för att verkligen pränta ner det jag kommit på. Ofta dyker nya och bra saker upp när jag skriver ner. Och ibland kommer bra idéer när jag slutat fundera och håller på med något helt annat. Till exempel: Igår kväll, när skrivpasset var slut, insåg jag plötsligt att en av Warhammers standardingredienser måste finnas med även i detta äventyr - det löser flera problem i ett slag. Vilken ingrediens det är? Tyvärr kan jag inte avslöja det i dagsläget...

Ha det gott
/Calle

Inga kommentarer: