bröd och skådespel

21 jan. 2010

Det blir kanske tredje utgåvan ändå...

Ja, kanske får jag skrota planerna på att spela andra utgåvan av rollspelet Warhammer Fantasy. Det har ju dykt upp en tredje utgåva och den verkar väldigt intressant. Eftersom jag hur som helst väldigt gärna vill speltesta 3:an så känns det onödigt att fortsätta förbereda 2:an. Lika bra att rikta in sig på senaste Warhammer. Ja, jag tror det får bli så. Det betyder att mina förberedelser hittills är i stort sett meningslösa. Men äventyret jag läst in mig på, det borde gå att uppgradera till nya reglerna.


Vad gäller reglerna till 3:an så äger jag inte dem. Jag har inte ens sett dem. Men en annan spelledare/spelare i spelargruppen har som ni vet nyss gått och köpt det. Det får duga så länge. Om 3.an är grymt bra så måste kanske även jag öppna plånboken. Eller så får det bli ett sådant där tilläggsset med extra kort och tärningar för spelarna. Vi är ju fyra spelare nu - och grundlådan har bara kort för tre spelare (om jag förstod det rätt). Ja ja... Nu gäller bara att hitta gott om speltid i almanackan. En utmaning så god som någon!

Inga kommentarer: